Cookies Wij gebruiken cookies om de website optimaal te laten functioneren en om in te spelen op de informatiebehoefte van onze bezoekers. Door gebruik te maken van onze website stemt u in met het plaatsen van cookies. Lees meer hierover in onze privacy- en cookieverklaring.
Menu
Menu

DE KRACHT ZIT IN DE EENVOUD

Afbeelding: Logo change HERTALAN®

Je zou kunnen stellen dat een logo de spiegel is voor de cultuur van het bedrijf. Wat wil je uitstralen, welke beleving biedt het de medewerkers,  je relaties of andere stakeholders?

 

De kleur van je logo is natuurlijk een belangrijk onderdeel van de boodschap die je wilt uitdragen. Maar voor welke kleur wordt er gekozen? Groen, omdat dit staat voor duurzaam, rustgevend en harmonie? Blauw, voor expertise, autoriteit en communicatie of juist geel, voor jeugdigheid en optimisme?


De match tussen “wat je wilt uitstralen, en de uiteindelijke kleursetting” zijn bepalend voor de beeldvorming. In de ‘onze’ B-to-B omgeving is het positioneren van een volledig nieuw logo lastig. Met enkel budgetten beschikbaar stellen voor de introductie, win je nog geen acceptatie. Dit vergt een langere weg dan bijvoorbeeld in een B-to-C markt. Een gemeenschappelijke deler is wel dat er een harmonie moeten zijn tussen: kleur, logo ontwerp en organisatie. Deze moeten een eenheid vormen.

HELDERE COMMUNICATIE

Logo’s zijn de onderlegger van onze communicatie. Ons HERTALAN® logo is rood. De kleur rood staat voor kracht en energie, actie en passie. Duidelijk terug te herkennen in de ontwikkeling van onze EPDM systemen over de afgelopen 50 jaar en natuurlijk ook onze medewerkers. 

HERTALAN® is in zijn bescheidenheid altijd een belangrijke leverancier geweest voor de Nederlandse EPDM markt. Het merk is geboren vanuit een Amsterdamse trots (Hertel), doorgegroeid door nuchtere Kampener mentaliteit (Hertalan Rubber Products) en nu op zijn plek in een internationale omgeving (Carlisle® Construction Materials).  

 

De transitie van de ontwikkeling in de jaren ’60, de marketing benadering vanaf de jaren ’90, zelfstandigheid in de ’00 tot aan de overname door CCM in ’12 heeft ook zijn invloed gehad op de beeldvorming van ons logo. HERTALAN® was als logo vooral sierlijk geschreven, het straalde bescheidenheid uit maar wel met de krachtige pay-off “The waterproof solution”. Sinds de overname door Carlisle hebben wij deze bescheidenheid eindelijk van ons afgeworpen. We zijn onderdeel geworden van een multinational met meerdere merken.

Wil je up-to-date blijven van de laatste trends omtrent water- en luchtdichte oplossingen?

KRACHTIGE MERKEN VERENIGD

Op het gebied van water- en luchtdicht bouwen bezitten wij toonaangevende merken. RESITRIX®, HARDCAST® en HERTALAN® vormen een drieluik waarmee wij binnen dat spectrum elk bouwtechnische uitdaging kunnen aangaan. Om hierin eenheid naar de markt uit te stralen hebben wij besloten uiteindelijk ook het logo van HERTALAN® te laten uitlijnen. Zo kan het dus gebeuren dat ons logo opeens niet meer bij deze nieuwe status past. De kleur is nog altijd perfect, maar de schrijfwijze moet krachtiger.

Carlisle® CM Europe heeft een palet aan mooie merken, complementair en vooruitstrevend. Dit communiceren wij dan ook via onze logo’s. Onze keuze om juist die op elkaar af te stemmen is een logische keuze. Op eenzelfde wijze geschreven, maar wel met elk zijn traditionele eigen kleur.

 

Zowel EPDM dak- en gevelsystemen als tape-afdichtingen in de bouw, zijn toepassingen die vaak aan het oog onttrokken worden. Maar toch zeer essentieel voor het bouwwerk. Stelt u zich eens voor dat op vijf hoog zich een bouwfysisch probleem voordoet, of uw groendak vertoont lekkages. Problemen die aanzienlijke faalkosten tot gevolg hebben. “Hoe krachtig kan het dan zijn dat jij als onderneming wel die betrouwbaarheid uitstraalt, dat de EPDM of butyl producten die juist jij produceert, die zekerheden biedt". 

Top-of-mind zijn, dat is ons streven en juist daarvoor zullen wij onze logo’s moeten vullen. Wij zullen ervoor moeten zorgdragen dat alles wat wij uitstralen ook nakomen. CCM-BV is een organisatie welke van bestek tot en met uitvoering in de bouwmarkt actief is. Kennisoverdracht is voor ons essentieel, wij zijn dan ook volop in de markt aanwezig voor advieswerk, projectbegeleiding en verwerkingstraining. “Kracht, energie, actie en passie!"

 

Geplaatst door

Benno Nijenhuis
sr. Marketing Manager

Datum
27 juni 2016

Benno Nijenhuis